در ایران نیز شرکتهای خودروسازی از سال ۱۳۸۲ نصب کاتالیست را در خودروهای داخلی شروع کردند و پیش از این تاریخ اتومبیلها فاقد استاندارد بودهاند و به همین جهت آلایندگی این خودروها ۳۰ برابر بیشتر از سایر خودروها است و طرحی بر این اساس خروج خودروهای مدل ۱۳۸۲ به پایین در سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه شدهاست. احتمال میرود در تعدادی از خودروهای تولیدی سه ماهه آخر سال ۱۳۸۶ نیز قطعه کاتالیست نصب نشده باشد.
تا سال ۹۱، وجود یا عدم وجود کنیستر و کاتالیستها در مراکز معاینه فنی داخل کشور سنجیده نمیشد.به موجب طرح جامع کاهش آلودگی هوا «آزمون صحت کاتالیست کانورتور و کربن کنیستر در معاینات فنی خودروها به منظور صدور برگه و برچسب معاینه فنی از ابتدای سال ۹۱ اجباری است».